food-for-thought

Alla inlägg den 20 maj 2014

Av They is trying to kill me - 20 maj 2014 22:50

Nu jefflar har det varit en liten paus här :E


Lyckades bli avstängd från att kommentera på Föräldrar Mot Narkotika, Umeås FB sida. Antar att sanningen gör för ont för dom.

 


"Jag skrev att VI stod som livräddare i strömmen av drogberoende. VI står där med händerna utsträckta, den som vill kan fatta tag i våra händer och där och då kan VI vara en del av lösningen.

Jag har själv stått där. Första, andra, kanske tredje gången vill man inte ha min utsträckta hand. Man ser det som en hand som jagar och straffar. Då kan jag bara släppa taget och se hur personen sjunker djupare, men kanske nästa gång, det är kanske den gången då vattnet når till halsen, som jag känner gensvar i min utsträckta hand."


Till artikeln


Än en gång så förstår folk inte att dom blivit förda bakom ljuset när det gäller just Cannabis. Jag försöker läsa alla nyhter som rapporteras i svenska medier om Cannabis och det skär i mig, hur kan man göra naturen olagligt? . Ett reglerat eget bruk av Cannabis hade räddat livet på en del som Valde att ta något tyngre, att ha riktigt information om droger i sig och lära ut riktig fakta i skolan t.ex Folk vill sällan hålla sig till sanningen i dagens värld för det är tydligen inte bra.


 

Ovido - Quiz & Flashcards