food-for-thought

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Förresten om det är någon här som jobbar inom reklambranschen så gå och skjut dig, häng dig bara dö. Tänkte jag skulle plantera ett litet frö, förhoppningsvis får den fäste(ta livet av dig) Men allvarligt, ta livet av dig.

Av They is trying to kill me - 10 oktober 2013 17:31



 



They own your every secret, your life is in their files
The grains of your every waking second sifted through and scrutinized
They know your every right. They know your every wrong
Each put in their due compartment - sins where sins belong




Fantastiskt bra klipp!



En riktig reklam-film för en gångs skull


Vad är ett normalt liv? Vad är det som är så viktigt med att ha ett jobb? Vi har levt i tusentals år på att odla vårat eget, mjölka kon/geten se till så att familjen har det bra
och mat i magen, det är ju något jag tycker vi tappat bort oss i. Politikerna tänker bara på pengar, på att samla på sig så mycket pengar det bara går men vad ska dom sen ha
pengarna till? Vad är det som är så dyrt att dom måste sno pengar från hela landet, ruinera folk, förstöra människors liv? INGET ÄR SÅ DYRT
Jag har ingen riktigt utbildning egentligen, jag mådde dåligt av det pga att samhället idag ser ner på dig som människa om du inte har ett jobb, har den prylen, gör det o det o det.
Men jag kom på det sen, jag förstod det sen, det är ni som är förlorarna i livet. Visst jag kanske inte har så mycket pengar men jag har så jag klarar mig, vi har tappat bort oss
i något så meningslöst som senaste flugan osv. Livets bästa stunder är att äta en god middag i bra sällskap och just då känner man att det är det här som är livet. Sen finns det
självklart lite annat runt i kring som barn o sånt men många springer egenom livet och missar så otroligt mycket. Det är oftast när något väldigt tragiskt händer, just då då räknas varje
andetag, varje ögonblick. Det är väl ändå så vi ska leva hela livet, kanske inte till det extrema men att uppskatta vardagen för vi lever trots allt bara en tumör ifrån döden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av They is trying to kill me - 10 februari 2019 12:55


Dags för nytt krig för olja för USA som har börjat redan under Obama's tid då han i princip införde ett handelsembargo mot Venezuela för mediciner, som ska vara alla människors rättighet att få ta del av. Nu ett par år senare, medans situationen har ...

Av They is trying to kill me - 16 januari 2019 12:57


Det här är något som man tänker rent spontant borde vara något som skall vara på alla löpsedlar och nyhetsmorgonsoffor men icket. Varför kan man ju alltid undra...       “People with depression have overactive default mode networks and ...

Av They is trying to kill me - 16 januari 2019 12:51

En riktigt krigare som kämpar för att hans forskning skall tas seriöst. Han har även tillverkat några produkter från olika svampar som har otroliga egenskaper för människan.     ...

Av They is trying to kill me - 16 januari 2019 12:37


Dalai Lama är en spännande människa, han har många intressanta saker att dela med sig av. "When I was about 19 or 20 I developed a curiosity about science that had begun with an interest in mechanical things and how they worked. In China in 1954...

Av They is trying to kill me - 16 januari 2019 12:28


Så fort det börjar diskuteras om människorna som deltar på bland annat Bilderberg-möten så är det konspirationer hit och dit som helt plötsligt kastas ut av kontrollerad media, det om något borde vara en varningsklocka för människor. Så fort det börj...

Ovido - Quiz & Flashcards