food-for-thought

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av They is trying to kill me - 14 mars 2015 15:25


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur kan man göra naturen olaglig? Det är som att säga att Gud gjorde ett misstag. - Bill Hicks


Här är bara några av alla sjukdomar som det är bra mot:
Cancer
Epilepsi
Multiple Sclerosis(MS)
Grön starr
PTSD
Dravet's Syndrome
Depression
Ångest
Muskel spasmer
Inflammatorisk tarmsjukdom
Ledinflammation
Systemisk lupus erythematosus (SLE)
Crohns sjukdom
Parkinsons
Ehlers-Danlos syndrom(EDS)


Här några andra positiva egenskaper med Marijuana:
Hjälper ämnesomsättningen
Skyddar hjärnan efter en stroke
Minskar smärtan och illamåendet från kemoterapi
Kan hjälpa dig att sluta dricka alkohol(Som det gjort för mig)


En växt med så många medicinska egenskaper borde väl ändå inte har varit olaglig från första början?

Oj just ja, nämde jag också att man kan göra papper, rep, nät, segel, hampa plast, metanol, tvål, mat för djur, möbler, mattor, krämer, fröna kan man äta då det är väldigt nyttiga.
Denna lista kan göras väldigt lång, läste att det har ungefär 50.000 egenskaper.



Av They is trying to kill me - 14 mars 2015 15:20

10 Female Revolutionaries That You Won’t Hear About In History Class


Artikel här


 

Av They is trying to kill me - 14 mars 2015 15:16

Dags för Monsanto att dö ut, förstör naturen och människor med sina gifter.


"Paul Stamets has patented a SMART Pesticide. A harmless pesticide. One that encourages eco-diversity and promotes ecology, while proving itself to be very effective. After the ‘sporulation’ of the mushroom, what is called entomopathogenic fungi is released. What this does in layman’s terms is that it kills insects and makes the surrounding area unsuitable for any insect that the fungi is specifically coded for. Stamets also goes one step further. With extracts of this fungi, insects can be steered to different locations. 

 

Simply put: a farmer simply sprays this new fungi bio-pesticide on his crops and watches as insects fall from the skies. No more need for GMO seeds, and no more need for harmful cancer causing sprays. What’s more, according to the patent, this new type of bio-pesticide is able to be “cultivated on agricultural waste.” It’s safe for the environment, the people involved, it’s easy to cultivate and it’s essentially free."

 

Artikel här

 

 

Av They is trying to kill me - 14 mars 2015 15:14

Kanske det mest rakaste svaret ni kan få.

"Det tråkiga är att fundamentalister förstör för andra som kämpar för en god sak. Jag själv vill inte tillhöra någon grupp för jag är främst människa. Skulle jag rösta på SD så kommer man mest troligen att tro att jag sover med ett järnrör bredvid sängen. Skulle jag säga att jag är femenist så skulle en del hävda att jag var karlhatare och se alla män som potentiella pedofiler. Vore jag muslim så skulle en del sätta epitetet våldtäktsman på mig. etc. Folk sätter en i ett fack och ger människor förutfattade epitet. Och alla är kränkta på något sätt, homosexuella, kristna, polisen, eleverna, politikerna, byggjobbarna, vita män över 40... ja listan kan göras hur lång som helst. Och alla ska ha en särskilld lag som reglerar att just deras böjelser inte ska bli kränkta av någon finnig liten sketen 15-åring som inte har fått lära sig veta hut." - En vis man ifrån Norrland

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards